.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در اقدامی خدا پسندانه از سوی خانواده ؛
آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با هزینه مراسم چهلم پدر شهیدان طوسی
خانواده سرداران شهید طوسی در حرکتی دوراندیشانه و نیکوکارانه ، هزینه مراسم و اطعام دهی آئین چهلم پدر این شهیدان را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند اختصاص داده اند.

شمال نیوز: خانواده سرداران شهید طوسی در حرکتی دوراندیشانه و نیکوکارانه ، هزینه مراسم و اطعام دهی آئین چهلم پدر این شهیدان را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند اختصاص داده اند.

به گزارش شمال نیوز، برادر سرداران شهید طوسی به خبرنگار ایرنا گفت که برای آئین چهلمین روز درگذشت پدرشان شادروان حاج محمدعلی طوسی ، مراسم خاصی که به صورت عرفی به صرف شام یا ناهار برگزار می شود ، تدارک ندیده اند.

عیسی طوسی افزود : طبق تصمیم خانواده ، برای ایجاد رویه فرهنگی کمک به نیازمندان و اقشار بی بضاعت ، هزینه اطعام دهی این مراسم صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و جهیزیه دختران دم بخت نیازمند خواهد شد.

وی گفت :خانواده سرداران شهید طوسی تمکن مالی شخصی برای پرداخت هزینه اطعام دهی آئین چهلم را همانند آئین سوم و هفتمین روز گذشت مرحوم پدرشان دارند ، ولی بنا را بر حذف برخی هزینه های غیرموثر و اختصاص آن به کارهای خیر و عام المنفعه نهادند.

برادر سرداران شهید طوسی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم خیرخواهانه بستری برای عمومی تر شدن فرهنگ حذف هزینه های غیرموثر آئین های مشابه در کشور بویژه مازندران و اختصاص آن به کارهای فرهنگی و عام المنفعه شود.

طوسی گفت : متاسفانه رویه نامناسبی هم اکنون در بعضی مواقع برای آئین های درگذشت افراد در کشور و استان وجود دارد که گاهی برای هزینه های سنگینی صرف اطعام دهی و پذیرایی از مهمانان می شود ، در حالی که می توان با کاهش این هزینه ها و اختصاص آن به اموری مانند آزادی زندانیان بدهکار و غیرعمد، جهیزیه دختران بی بضاعت دم بخت و سایرکارهای فرهنگی و اجتماعی ، نسبت به کاهش معضل اجتماعی گام برداشت.

وی افزود : البته مراسم چهلم مختصری ساعت 14 و 30 دقیقه عصر پنجشنبه (فردا) در روستای طوسکا در شمال شهر نکاء ، زادگاه و محل سکونت پدر شهیدان طوسی شادروان حاج محمدعلی طوسی برگزار می شود.

حاج محمدعلی طوسی پدر سرداران شهید محمدحسن، محمدحسین و محمد ابراهیم 28 آبان ماه سال جاری براثر عارضه مغزی در بیمارستان ساری درگذشت.

سردار سرلشگر شهید محمد حسن طوسی  قائم مقام لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، متولد سال 1337 در 18 فروردین 1366 در منطقه شلمچه و عملیات کربلای هشت به درجه رفیع شهادت نائل شد . پیکر پاک این شهید پس از سال ها فراق و هجران در سال 1374 به زادگاهش بازگشت.

بسیجی شهید محمدابراهیم طوسی، در خردادماه 1344 دیده به جهان گشود و 4 اسفند 1362 در عملیات والفجر 6 در منطقه چیلات به درجه بلند شهادت نائل شد.

سرباز گمنام امام زمان (عج) شهید محمدحسین طوسی هم خرداد ماه سال 1341 دیده به جهان گشود و 16مهر1374 براثر ترور به شهادت رسید و درزادگاهش به خاک سپرده شد.

شهرستان 116 هزارنفری نکا در شرق مازندران بیش از 430 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سوادکوهی 16 دي 1395
خداوند روحش را شاد کنه هم استانی عزیز بیاید فرهنگ سازی کنیم بجای اینهمه هزینه کردن دست یه گرفتار یه مریض رابگیریم خدایش ثوابش وتاثیررا تو زندگی می بینید
نا شناس 16 دي 1395
بارک ا...
شعبان وفایی نژاد 16 دي 1395
بسمه تعالی رحمت و غفران واسعه الهی بدرقه راه مرحوم حاج محمد علی قاسمی طوسی و فرزندان شهیدش سردار محمد حسن و محمد حسین و محمد ابراهیم طوسی . حرکت ارزنده و ارزشمند خاندان بزرگ شهیدان طوسی نشان از تواضع و اخلاق مداری این عزیزان داشته و به همگان ثابت گردید که هم در زمان حیاتش و هم بعد از رحلت آن بزرگ مرد ، این خانواده خدمات ماندگاری را به ملت و کشور داشته اند . قطعاً اقدامات این خانواده ارزشی سرمشقی برای همه خانواده های معظم شهدا خواهد بود و بی دلیل نیست که خانواده شهیدان قاسمی طوسی فخر خانواده های شهدای کشورمان است . انشالله که دعای این شهیدان بدرقه پدر شهید و مردم ولایت مدار کشورمان باشد . شعبان وفایی نژاد تویه درواری سرپرست روزنامه سراسری جهان صنعت / حُسبان و مدیر پایگاه خبری تحلیلی شلمچه نیوز در مازندران
شهروند نكايي 16 دي 1395
آقا تو رو به هر ديني كه هستين اين فرهنگ رو تبليغ كنين تا ديگه براي عزاي عزيزانمون ،عزاي مراسم از روز تشييع تا سالگرد رو با هزينه هاي چند ده ميليوني نداشته باشيم-به خدا مردم نميدونند عزادار عزيز از دست رفتشون باشن يا عزادار هزينه هاي بي خود كه ميان فقط ميخورن آخرشم خوردند كلي عيب و ايراد از مراسم و نوع غذا ميگيرن- ممنونم از خانواده محترم شهيدان طوسي بابت اين كار عالي
احمدی 16 دي 1395
رحمة الله علیه، حیات ومماتش فقط خدمت به بندگان خدا برای برای رضای حضرت حق، خدا رحمتش نماید آرامش روانی ، آسایش وامنیت را به تمام وکمال مدیون شهدای عزیز و اسوه های مقاوم صبر واستقامت (پدران بزرگوار ومادران مکرم شهدا هستیم) ، خدایا توفیق درک این نعمت بزرگ را به ما عنایت فرما.آنها الگوی آرامش دهنده ی جامعه و نقش بسیار مهمی در مصونیت بخشی جامعه از آسیب های متنوع ومخرب را دارند، وخلأ این عزیزان خسران بزرگی برای جامعه خواهد بود.شادی روحش وشادی روح شهدای عزیزش صلوات همراه با فاتحه هدیه بفرمایید.
جعفری ازبابلسر 17 دي 1395
خدا رحمتش کنه زندگی و مرگش بیاد ماندنیه/آخه بعضی ها انگار مجبورن در عروسی وعزا زندگیشون رو ÷یشفروش کنن دست مریزاد خانواده شهیدان طوسی آخه اگه جا بیفته چی میشه
نا شناس 17 دي 1395
روح شهیدانش وخودش وهمه گذشتگانشون با پیامبر وآلش خیلی مشکلاتو حل میکنه اگه......
رضوانی 18 دي 1395
اقدام حوب و خداپسندانه ای بود انشاالله فرهنگ سازی شود و در جامعه ما عملی شود. خداوند بااولیا الله محشور کند.
سوادکوه رضایی 18 دي 1395
آرزوی آرامش برای اون مرحوم وسلامتی برای وارثان فهیمش خیلی کار دنیایی وآخرتیه درود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.